Hem - Företagsservice - SafeIT Support - FAQ - Media Center - Om Företaget
 

Köp SafeIT Security Office 2003 online

  
   
      
 


Support Center

Visa de mest lästa frågorna

Visa de senaste publicerade frågorna

Sök bland frågorna

Lägg till en fråga

 
 
 


Varför blockerar ZoneAlarm SafeIT, när SafeIT är godkänt av ZoneAlarm?

Problem: SafeIT får inte kontakt med mail-servern p.g.a. att ZoneAlarm inte ger SafeIT-programmet tillgång till Internet. SafeIT-programmet kan alltså inte få åtkomst till mail-servern. Detta kan inträffa om ZoneAlarm är inställt på säkerhetsnivå "High", trots att SafeIT-programmet är accepterat som server och för Internetanslutning. Detta problem har uppkommit i och med version 6.1.1.5 av SafeIT.

Lösning: Genom att justera säkerhetsnivån till "Medium" så får SafeIT tillgång till Internet och därmed fungerar också programmet som det bör.

 

 

Kontakta Oss Privacy

© Copyright SafeIT Security Sweden AB 2003